Un advertorial este un articol publicat pe un alt site cu trimitere catre site-ul tau, practic o reclama deghizata cu ajutorul unui articol editorial. Vezi detalii pe larg despre ce este un advertorial.

Ca sa intelegem mai bine cum functioneaza un advertorial si cu ne poate ajuta in promovarea unui site in mediul online trebuie sa intelegem mai intai cum functioneaza motoarele de cautare.

Orice informatie publicata in mediul online, indiferent daca este pe un blog mic sau site mare, va fi scanata de catre spiders (paianjeni) sau crawlers pe care motoarele de cautare Google, Bing, Yahoo Search sau altele le folosesc si vor stoca acea informatie pe serverele proprii.

De exemplu tu esti fotograf si publici un articol pe blogul tau despre importanta unei sedinte foto la copii, in care ai setat ca si cuvant cheie sau expresie „sedinte foto la copii”. Motoarele de cautare vor indexa articolul tau si vor stii sa-l afiseze in cautari atunci cand cineva va cauta expresia „sedinte foto la copii”.

In spatele unei cautari se desfasoara mii de microprocesoare si algoritmi care analizeaza si pregatesc informatia de care cel care face cautarea are nevoie si toate astea in cateva milisecunde.

Ok, pe scurt cam asa functioneaza un motor de cautare, insa avem o problema, este foarte posibil ca motorul de cautare sa afiseze sute de rezultatele cu expresia „sedinte foto la copii”. Aici intervine optimizarea SEO, procesul prin care ii spunem motorului de cautare ca site-ul nostru este mai relevant si ca cel care cauta „sedinte foto la copii” va gasi toate informatiile de care are nevoie la noi pe site.

Advertorialele sunt fac parte din SEO, mai precis din etapa de optimizare SEO off-page.

Advertoriale SEO

Sistemul de promovare prin advertoriale este destul de simplu si foarte eficient. Sa luam un mic exemplu, publicam 20 de advertoriale pe 20 de bloguri sau site-uri cu autoritate mare, cu autoritate, folosind trimitere catre site-ul nostru prin link cu ancora „sedinte foto la copii”. Motoarele de cautare vor indexa toate cele 20 de articole si vor percepe acest lucru ca pe un vot de incredere pe care cele 20 de site-uri ti-l ofera. Rezultatul final va fi ca va creste relevanta site-ului tau in cautari.

Un advertorial SEO poate fi oricare din cele 20 de advertoriale publicate in campania ta.

De retinut

Nimic din toate astea nu vor functiona daca site-ul tau nu este optimizat SEO on-page. Poate functiona doar daca nu exista competitori pe cuvantul cheie promovat de tine.

Distribuie