YouTube este al al doilea motor de căutare din lume că și mărime după Google și reprezintă o sursă de trafic impresionantă, vorbim de milioane de vizitatori zilnic.
Dacă ai deja un canal YouTube sau doreșți să iți creezi unul cu siguranță iți doreșți și să ai cât mai mulți următori, să devii cunoscut în mediul online. Indiferent daca eșți vlogger sau publici mai rar chestii pe YouTube și vrei să-ți promovezi propriul canal tehnicile de optimizare SEO iți pot fi de folos.
La fel că un motor de căutare și YouTube folosește algoritmi și parametri care determină vizibilitatea și clasarea videoclipurilor.
Factori principali ce pot influența optimizarea video
Ca o primă recomandare privind optimizarea videoclipurilor pentru motoarele de căutare este calitatea conținutului pe care îl adaugi și aici nu vorbim în mod direct de calitatea imaginii. Trebuie menționat faptul că puteți avea o imagine 4K, însă conținutul este slab acesta nu vă fi urmărit de multe persoane sau nu până la sfârșit, pe scurt nu satisface nevoile publicului țintă.
Un material video care este interesant și retine utilizatorii după ce au dat play sau revin pe canalul tău. Nimeni nu își dorește că publicul să urmărească un video și să plece mai departe, trebuie fidelizati, trebuie să se aboneze și să urmărească mereu materialele încărcate. Un video de calitate vă strânge comentarii, altgoritmii vor considera că ai un video interesant și îl vor plasa mai sus în căutări.
Optimizarea SEO pentru YouTube
SEO trebuie aplicat pe YouTube încă de la numele fișierului ce îl urcați. Nu folosiți numele fișierului pe care camera îl dă by default, gen DSC_340.mov, schimbați-l, puneți ceva relevant cu conținutul, de exemplu noi am ales că și cuvânt cheie YouTube SEO și l-am inserat în numele fișierului așa „youtube-seo-cum-optimizam-canalul-youtube.mov”
Evident titlu și decrierea trebuie să fie sub forma „YouTube SEO – Cum optimizam canalul YouTube” la fel și tag-urile alese trebuie să fie relevante cu conținutul.
Thumbnail-ul
Alege un thumbnail relevant și atrăgător care să aibă legătură cu video-ul în sine.
Un video care să rankeze
În cazul nostru am dori să facem un meterial video care să fie găsit de cei interesați după căutarea „YouTube SEO – Cum optimizam canalul YouTube”
Pentru început facem o mică căutare
https://www.youtube.com/results?search_query=youtube+seo+cum+optimizam+canalul+youtube
Vom avea mai multe căutări, alegem din rezultate video cu cel mai mare de views obținut într-un timp scurt. Vom alege acest video că model pentru materialul nostru, nu trebuie copiat, îl folosim că model pentru a observa ce titlu, ce descriere și tag-uri a folosit.
Titlul
Așa cum spuneam și mai sus cuvântul nostru cheie „YouTube SEO” trebuie să fie prezent în titlu, de preferat la începutul titlului. Titlu trebuie să fie neapărat relevant și să reprezinte cât mai bine materialul video.
Descrierea videoclipului
Descrierea trebuie sa fie de minim 250 cuvinte pentru fiecare videoclip, și aici prezenta cuvântului cheie este obligatorie.
Tag-uri
Folosește tag-uri care reprezinta cel mai bine conținutul.
Densitatea cuvântului cheie
Nu abuza de folosirea cuvintelor cheie, este suficient sa apară de 2-3 ori în descriere.
Link-uri
Nu uita sa adaugi link către site-ul tău sau către profilele social media, Autoritatea YouTube ar putea sa te ajute la SEO.
Backlinks
Încearcă sa aduci câteva backlinkuri de calitate către adresa a materialului tău video folosind ancora „YouTube SEO”
Daca ai făcut toate astea ai răbdare, că și la optimizarea SEO la site-uri și aici rezultatele apar de obicei după câteva luni.
Dacă ai nevoie de servicii de optimizare SEO, contactează-ne. De peste 10 ani oferim servicii de optimizare SEO care te pot ajuta să-ți îmbunătățești prezența online și să atragi mai mult trafic pe site-ul tău.