In acest articol vei invata cum sa-ti promovezi singur site-ul pe Google pentru a creste in cautari si pentru a obtine mai mult trafic de la persoane interesate de ceea ce oferi. Probabil te-ai intrebat mereu cum fac ceilalti care au deja site-ul in primele pozitii Google si cat investesc ei ca sa ramane acolo.

Ei bine cei care au deja rezultate bune nu au nici un secret, ei doar si-au facut o optimizare seo corecta iar acum culeg roadele.

Hai sa incepem, ce este SEO?

Pobabil ai tot auzit vorbindu-se de SEO sau probabil ai cautat deja informatii dau ai gasit destul raspunsuri pe intelesul tau. SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization care tradus inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare.

SEO este un proces prin care un site trece pentru a obtine rezultate mai bune in cautari pentru anumite cuvinte cheie sau chiar expresii.

Introducere in SEO

Loading...

Optimizarea SEO este impartita in doua etape: optimizarea SEO On-Page Si optimizarea SEO Off-Page.

Optimizarea SEO On-Page

In aceasta etapa toate modificarile au loc in site, in paginile si codul acestuia. Scopul acestor modificari este de a ajuta motoarele de cautari sa inteleaga mai usor despre ce este vorba in site-ul tau, cu ce te ocupi, ce oferi. Optimizarea unor elemente in pagina pot avea un rol foarte important in SEO, decisiv as zice. Degeaba o sa incerci sa promovezi un site care nu este optimizat cum trebuie, iti lipseste baza si investitia nu va avea rezultatul dorit.

Elemente ce au nevoie de optimizare pentru a obtine rezultate bune in SEO:

● Titlu – De preferat sa contina cuvantul cheie promovat in pagina respectiva;
● Heading sau subtitlurile trebuie sa contina cuvinte cheie;
● Adauga o descriere care la fel sa contina cuvinte cheie;
● Numele imaginilor si atributul ALT trebuie sa contina cuvinte cheie;
● Fisierele si codul site-ului trebuiesc optimizate pentru a asigura o viteza de incarcare cat mai buna;
● Instalarea unui certificat SSL este o cerinta Google, pentru rezultate bune se adauga si un IP dedicat;
● Creaza link-uri interne pentru a lega paginile intre ele. Asta va ajuta motoarele de cautare si robotii crawlere sa inteleaga mai bine structura site-ului tau.

Optimizarea SEO Off-Page

Optimizarea SEO Off-Page sau Link Building asa cum mai este cunoscut, este procesul prin care cream cat mai multe backlink-uri, adica link-uri pe alte site-uri mai dezvoltate si cu autoritate mai mare catre site-ul nostru. Pentru a ocupa pozitii de top in Google nu trebuie sa-o alegem la intamplare pe cei care urmeaza sa mentioneze site-ul nostru.

Cea mai eficienta metoda de a plasa un link pe un alt site fara a fi penalizat de Google a fost si este publicarea unui advertorial. Alegerea site-ului unde vrem sa publicam acest advertorial este foarte importanta, nu trebuie sa alegem un site sau un blog doar pentru ca arata bine sau pentru ca ne-a oferit un pret bun. In primul rand trebuie sa fie o activitate relevanta cu a ta, apoi urmareste datele metrice si ai grija sa nu fie plin de advertoriale. Daca nu ai timp sa te ocupi de asta sunt destul agentii de publicitate care au deja portofoliu de bloggeri si care ofera campanii de advertoriale SEO.

In functie de buget poti apela la un influencer, la vloggeri sau bloggeri cunoscuti.

Advertorialele sunt contra cost, insa sunt si bloggeri care accepta Guest Post, adica iti pot publica articolul gratuit.

Continut de calitate

Adauga continut de calitate, articole utile cu informatii usor de gasit, deci nu te lungi cand te apuci de scris, fii concis. Poti trimite linkuri catre ele prin folosirea de linkuri interne.

Social media

Nu uita de social media, poate fi un instrument de promovare foarte puternic. Pot sa-ti distribui continutul de pe blog, ideea este ca degeaba scrii articole utile daca le tii numai pentru tine, impartaseste-le cu ceilalti, distribuie.

Distribuie