Astăzi vom vorbi despre cuvintele cheie și rolul lor în procesul de optimizare SEO al unui website. Această este una din cele mai importante părți din optimizarea SEO unu website pentru motoarele de căutare. Înțelegând ce anume sau cum caută oamenii anumite produse sau servicii, o să poți alege cuvinte cheie potrivite care vor atrage mai mult trafic și vor crește semnificativ rată de conversie.
Făcând un mic rezumat pentru începători, cuvintele cheie sunt cuvinte sau fraze pe care oamenii le folosesc atunci când fac o căutare pe Google sau alt motor de căutare. Motorul de căutare va scoate în evidență pagini care sunt optimizate pe acel cuvânt cheie, care corespund căutării.
Tipuri de cuvinte cheie
Short-tail – cuvinte scurte, formate din maxim 3 cuvinte;
Long-tail – cuvinte lungi, formate din mai mult de 3 cuvinte;
Short-term fresh – cuvinte pe termen scurt, spike-uri virale;
Long-term evergreen – cuvinte relevante pe termen lung;
Product defining – cuvinte care explică și descriu produsul sau serviciul;
Customer defining – se adresează direct și clar audienței targetate;
Geo-targeting – cuvinte locale pentru targetarea unei zone specificie – județ, sector, oraș sau țară;
LSI – latent semantic indexing, cuvinte apropiate de cuvântul cheie principal;
Intent Targeting – cuvinte informaționale, comerciale, tranzacționale;
Cuvintele cheie informaționale
Sunt cuvinte cheie folosite de oamenii care vor mai multe informații despre un produs sau un serviciu și sunt cele mai folosite în căutări. Sunt folosite de oameni care se informează și nu cumpără neapărat, potrivite pentru a atrage potențialii clienți.
De exemplu că să înțelegeți cum funcționează, sunt șanse foarte mici că cineva care caută cum să devină fotograf profesionist să ajungă să și cumpere o camera foto. El este interesat de articole sau tutoriale care îl învață cum să devină fotograf, dar din care o să înțeleagă că va trebui să-și cumpere o camera foto pentru începători pentru a face primii pași spre a deveni fotograf.
Cuvinte cheie tranzacționale
Sunt folosite când suntem foarte aproape să cumpărăm ceva și de multe ori aceste cuvinte cheie sunt foarte specifice și includ numele produsului.
Un mic exemplu:
– Mașină de spălat rufe cu uscător Samsung transport gratuit
– Mașină de spălat rufe cu uscător Samsung cel mai bun preț
– Mașină de spălat rufe cu uscător Samsung reducere
– Mașină de spălat rufe cu uscător Samsung oferta
Aici utilizatorul a depășit etapă de informare și este foarte clar că utilizatorul este în căutare de o mașină de spălat rufe cu uscător Samsung, ceva foarte precis și se ajută de cuvintele cheie tranzacționale pentru a filtra căutările, pentru a ajunge exact la ce are nevoie.
Cum faci keyword research pentru a alege cuvintele cheie potrivite?
Pentru început gândește-te la cuvintele cheie sau expresiile pentru care îți dorești că pozitionarile business-ului tău să crească în motoarele de căutare.
Trebuie să ții cont de câteva aspecte foarte importante: numărul de căutări lunare, competiție și intenția utilizatorului. Află ce cuvinte folosesc oamenii atunci când caută răspunsuri, iar pentru asta poți să te foloseșți de intuiție, Google Suggest și Keyword Planner de la Google Ads. Cu aceste tools-uri poți află câte căutări lunare sunt pe
acel cuvânt cheie de care eșți interesat și poți află mai multe alte sugestii de cuvinte cheie.
Dacă ți-ai făcut o lista cu cuvintele cheie reprezentative pentru afacerea ta, este momentul să vezi dacă există competiție sau nu. De exemplu dacă scrii pe Google cuvântul tău cheie și primele site-uri sunt Emag, Altex și alte site-uri mari, este foarte probabil să ai nevoie de multe resurse pentru a concura cu acestea.
Analizează câte linkuri are competiția ta
Știm foarte bine că un site puternic are foarte multe linkuri în spate, deci implicit va fi un site greu de depășit în căutări. Pentru a verifică numărul de link-uri pe care le are un site, poți folosi unul din instrumentele gratuite care fac asta. Introduci adresa competitorului tău și verifici.
Odată ce analiză de cuvinte cheie a fost finalizată va trebui să optimizezi pagină sau site-ul pentru termenii respectivi.
Iată unde folosim cuvintele cheie în optimizarea unei pagini:
– În titlu;
– Meta descriere;
– Conținut;
– Heading-uri (subtitluri);
– Numele si descrierea pozelor (eticheta ALT – ALT Tag);
– URL (adresa paginii);
– Textul ancora al link-urilor, adică textul din link-uri când faci campanie de link building, de exemplu prin advertoriale.
Analiza cuvintelor cheie este un element important din procesul de optimizare SEO OnPage dar și SEO OffPage, un proces necesar pentru a creste vizibilitatea site-ului afacerii tale.