Un site trebuie sa fie cat mai prietenos cu utilizatorii sai, dar in acelasi timp si cu motoarele de cautare. Cel mai utilizat motor de cautare in Romania este Google, iar pentru ca un site sa fie optimizat pentru Google este nevoie de o abordare complexa. Aceasta abordare vizeaza ca site-ul sa beneficieze de o arhitectura corecta, sa nu existe probleme de indexare, dar in acelasi timp adresele URL sa fie prietenoase din punct de vedere SEO. Toti indicatorii de performanta a unui site sunt analizati de un specialist SEO, iar acesti indicatorii de performanta vizeaza:

Clasamentul cuvintelor cheie folosite

Unul dintre cei mai buni indicatori al performantei un site in mediul online se refera la pozitia cuvintelor cheie sau a expresiilor de cuvinte cheie. Analiza acestui clasament verifica progresul realizat in urma implementarii strategiei SEO. Daca site-ul inregistreaza un trafic in crestere pe baza expresiilor generice sau a brand-ului, atunci implementarea strategiei SEO a fost un succes.

Traficul de utilizatori organici targetat

Cel mai evident indicator pentru a determina succesul unei strategii SEO se refera tocmai la traficul organic care a rezultat in urma optimizarii pe site si care provine din motorul de cautare. Pentru ca principalul obiectiv al unei strategii SEO si al optimizarii On Page este tocmai de a creste traficul pe baza cautarilor in Google, cresterea traficului este cea mai buna dovada a faptului ca optimizarea a fost eficienta.

Link-urile de pe alte site-uri

Obtinerea unui numar cat mai mare de link-uri de pe alte site-uri cu autoritate si o foarte buna reputatie in Google reprezinta un alt obiectiv al unei strategii SEO. Prin indeplinirea acestui obiectiv va creste si autoritatea site-ului tau prin prezenta pe site-uri avand o autoritate a domeniului foarte mare si cu foarte multe accesari din partea utilizatorilor.

Conversiile de pe site

Un alt indicator al strategiei SEO vizeaza conversiile care au avut loc pe site. Chiar daca cele mai relevante sunt vanzarile, trebuie spus ca si alte conversii precum completarea de formulare sau a apelurilor de pe site indica eficienta unei strategii de SEO. Chiar daca nu toate vizitele utilizatorilor conduc la conversii pe site, este important sa analizezi conversiile obtinute in urma traficului organic.

Pentru a avea certitudinea ca site-ul tau este optimizat pentru motoarele de cautare, cea mai potrivita alegere este reprezentata de profesionistii in domeniul SEO.

Distribuie